Yönetmeliğe eklenen “coğrafi çitleme” tanımıyla birlikte belirli bölgelerde skuter kullanımının yazılım üzerinden sınırlandırılmasının önü açıldı. Bu sayede işletmeler, yasaklı alanlara girişleri veya bu bölgelerde yapılabilecek eylemleri sistem üzerinden kontrol edebilecek.
Veri paylaşımı zorunluluğu artırıldı
Yetki belgesi sahiplerinin araç bilgilerini ve konum verilerini U-Net’e işleme yükümlülüğü güçlendirildi.
Sürüşe başlayan skuterler 3 dakikada bir, sürüşü bitenler en geç 10 dakika içinde, sürüş dışı her hareket ise anlık olarak sisteme bildirilecek.
Ayrıca işletmeler, her ay düzenli olarak kaza ve şikâyet kayıtlarını U-Net’e iletmekle yükümlü olacak.
İzin süreleri yeniden düzenlendi
E-skuter işletmecilerine verilen izin süresi 2 yıl olarak belirlendi. Süre sonunda yeni başvuru yapılmaması durumunda, harç ödenerek izin 1 yıl daha uzatılabilecek. Bir ilçe veya bölgede bulundurulabilecek skuter sayısı ise en az %70 (Kasım–Şubat döneminde %40) ve en fazla %130 olacak şekilde sınırlandırıldı.
Çağrı merkezi ve uygulama zorunlu oldu
İşletmeler için kesintisiz hizmet verecek bir 7/24 çağrı merkezi veya aynı işlevi sağlayan bir mobil uygulama bulundurma zorunluluğu getirildi. Mobil uygulamalarda skuter konumu, şarj durumu, menzil, yasaklı bölgeler, anlık ücret ve karbon ayak izi gibi bilgiler yer alacak.
Yerli üretim şartı 2026’da başlıyor
Yeni düzenlemeye göre işletmeciler, hizmet verdikleri skuterlerin en az %30’unu, TSE tarafından belgelendirilen yerli üreticilerden temin etmek zorunda olacak. Yerli üretim şartı 1 Temmuz 2026 tarihinde yürürlüğe girecek. (İLKHA)




