Ekonomi̇

AKİB: Irak, yaş meyve sebze ihracatında lokomotif pazar oldu

Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (AKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ferhat Gürüz, Türkiye’nin ekim ayında 334,9 milyon dolarlık yaş meyve sebze ihracatı gerçekleştirdiğini açıkladı. En fazla ihracatın Irak, Rusya ve Almanya’ya yapıldığı belirtildi.

Türkiye’nin yaş meyve sebze ihracatında ekim ayında geçen yılın aynı dönemine göre %16 artış sağlandı. AKİB Başkanı Ferhat Gürüz, en güçlü ihracat artışının Irak, Gürcistan ve Belçika pazarlarında yaşandığını bildirdi.

Türkiye'nin Ürünlerine Irak’ta Yoğun İlgi

Gürüz, 30 Ekim–1 Kasım tarihleri arasında düzenlenen Bağdat Türk İhraç Ürünleri Fuarı’nda Türk yaş meyve sebze sektörünün büyük ilgi gördüğünü ifade etti.

Kızılay koordinasyonunda düzenlenen fuarda, Türkiyeli üreticilerin kalite standartları ve üretim gücünün tanıtıldığını belirten Gürüz, Irak pazarında Türkiye'nin ürünlerine duyulan güvenin her geçen gün arttığını vurguladı.

Ekimde En Çok Mandalina, Limon ve Üzüm İhraç Edildi

Ekim ayında toplam 308 bin 609 ton yaş meyve sebze ihraç edildi.

Başkan Gürüz, miktarda %17 düşüş yaşanmasına karşın ihracat değerinde %16 artış elde edildiğini belirterek, bunun ürünlerin birim fiyatlarındaki artışı gösterdiğini söyledi.

Mandalina, ekim ayında en fazla ihraç edilen ürün olurken; bu ürünü limon ve üzüm izledi.

Mandalina ihracatı: %144 artışla 113,4 milyon dolar

Limon ihracatı: %4 artışla 65,5 milyon dolar

Üzüm ihracatı: %4 artışla 29,1 milyon dolar

En çok ihraç edilen diğer ürünler arasında domates, nar, biber, patates ve hıyar yer aldı. En yüksek artış ise %200 artışla hıyar ihracatında kaydedildi.

Irak Pazarında %183 Artış

Ekim ayında Irak, Türkiye'nin yaş meyve sebze ihracatında 87,3 milyon dolar değerle ilk sırada yer aldı. Irak pazarında %183’lük ihracat artışı yaşandı.

Irak’ı, Rusya %25 payla (84,2 milyon dolar) ve Almanya %7 payla (24 milyon dolar) takip etti.

Gürüz, Gürcistan’a ihracatın %205 artışla 3,9 milyon dolara, Belçika’ya ise %99 artışla 2 milyon dolara ulaştığını belirterek, Türkiye’nin yaş meyve sebze sektöründe değer odaklı büyüme stratejisinin başarılı sonuçlar verdiğini ifade etti. (İLKHA)

{ "vars": { "account": "G-3SZQ7JT08Q" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }