Dünya

Avustralya'da telekomünikasyon arızası acil durum çağrılarını aksatınca 3 kişi öldü

Avustralya'nın ikinci büyük telekomünikasyon şirketi, acil servislere yapılan yüzlerce çağrıyı etkileyen ağ kesintisi sırasında üç müşterisinin hayatını kaybetmesinin ardından özür diledi.

Singapurlu holding Singtel'in tamamına sahip olduğu yan kuruluşu Optus, yaptığı açıklamada, Perşembe günü yapılan bir ağ güncellemesi nedeniyle Avustralya'nın ulusal acil durum telefon numarası olan Üç Sıfır'a yapılan aramaların başarısız olduğunu doğruladı.

Optus İcra Kurulu Başkanı Stephen Rue, Sidney'de düzenlediği basın toplantısında, Batı Avustralya (WA), Güney Avustralya (SA) ve Kuzey Toprakları (NT) eyaletlerinde yaklaşık 600 müşterinin etkilendiğini söyledi.

Rue, 3 kişinin öldüğünü doğrulayarak, teknik arızanın giderildiğini ve Optus'un ilgili tüm kamu kurumları ve düzenleyici kurumlarla tam ve şeffaf bir şekilde işbirliği yapacağını söyledi. (İLKHA)

{ "vars": { "account": "G-3SZQ7JT08Q" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }