Emine Erdoğan, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, Su Verimliliği Seferberliği'nin su kaynaklarının korunması adına başlatılan güçlü bir dönüşüm hareketinin ilk adımı olduğunu ifade etti.
Su Verimliliği Bilgi Sistemi ve Belgelendirme Süreci'nin hayata geçirildiğini belirten Erdoğan, sistemin suyun her damlasını korumaya yönelik yaklaşımı daha da güçlendireceğine inandığını kaydetti.
Erdoğan 'Suyun bereketini koruyan bu anlamlı çalışmanın, sürdürülebilir bir geleceğin inşasına katkı sunmasını temenni ediyorum.' ifadelerini kullandı.
Su kullanımları dijital ortamda izlenecek
Su Verimliliği Bilgi Sistemi (SVBS) ile risklere hazırlıklı ve krizlere dayanıklı bir Türkiye hedefi doğrultusunda su kullanımlarının kayıt altına alınacağı ve izleneceği belirtildi. Sistem sayesinde su verimliliğine yönelik çevresel zorunlulukların ekonomik fırsat alanlarına dönüştürülmesinin amaçlandığı ifade edildi.
Üç aşamalı belgelendirme modeli uygulanacak
Uygulama kapsamında verilecek Mavi Su Verimliliği Belgesi ile su kullanımının kayıt altına alınması, izlenmesi ve su verimliliğinin kurumsal kültüre dönüştürülmesi hedefleniyor. Bu belgeyle mevcut durumun tespit edilmesi, su verimliliği hedeflerinin belirlenmesi ve planlı iyileştirmelerin yürütülmesi amaçlanıyor.
Yeşil Su Verimliliği Belgesi ise teknik altyapının ve kurumsal kapasitenin güçlendirilmesini öngörüyor. Bu aşamada kaynak verimliliğinin artırılması, maliyetlerin azaltılması ve kurumsal prestijin yükseltilmesi hedefleniyor.
Turkuaz Su Verimliliği Belgesi ile de ileri seviye uygulamaların hayata geçirilmesi ve uluslararası standartlara uyum sağlanması amaçlanıyor. Belgenin sürdürülebilir su ayak izi oluşturulmasına, uluslararası rekabet gücünün artırılmasına ve yeşil finansmana erişime katkı sağlaması bekleniyor. (İLKHA)