Filistin

Gazze'de sivillere ait araca saldırı: İki Filistinli şehit oldu

Gazze kent merkezinde bir aracı hedef alan siyonist rejim saldırısında biri kadın iki Filistinli şehit oldu, çok sayıda kişi yaralandı. Gazze'nin doğusunda ise topçu atışları ve yoğun ateş açılmasıyla ateşkes ihlalleri sürdü.

Siyonist rejime ait savaş uçakları, Gazze kentinin merkezindeki Ahmed Abdülaziz Caddesi'nde bulunan bir aracı hedef aldı. Yerel kaynaklara göre aynı noktaya en az üç hava saldırısı düzenlendi.

Saldırıda biri kadın olmak üzere iki Filistinli şehit olurken, çok sayıda kişi yaralandı. Patlamaların etkisiyle çevrede bulunan araçlarda da ağır hasar meydana geldi.

Öte yandan Gazze Şeridi'nin doğu bölgelerinde de saldırılar devam etti. Yerel kaynaklar, siyonist rejime ait askeri araçların doğu kesimlerine yoğun şekilde ateş açtığını, birçok noktanın topçu saldırılarıyla hedef alındığını bildirdi.

Gazze kentinin güneydoğusundaki Zeytun Mahallesi çevresinde de helikopterlerden ateş açıldığı ve bölgenin topçu atışlarıyla vurulduğu aktarıldı.

Siyonist rejim, ateşkes anlaşmasına rağmen Gazze'nin farklı bölgelerinde saldırılarını sürdürürken, devam eden abluka ve sınır kapılarındaki kısıtlamalar insani krizi daha da ağırlaştırıyor.

Sağlık Bakanlığı verilerine göre, 10 Ekim'de yürürlüğe giren ateşkesten bu yana şehit sayısı 1028'e yükselirken, yaralı sayısı 3 bin 249 olarak kaydedildi. Enkaz altından çıkarılanların sayısı ise 784'e ulaştı.

7 Ekim 2023'ten bu yana Gazze'ye yönelik saldırılarda şehit olanların sayısı 73 bin 38'e, yaralıların sayısı ise 173 bin 357'ye yükseldi. (İLKHA)

{ "vars": { "account": "G-3SZQ7JT08Q" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }