Trump, böyle bir yaptırımın iki ülke arasında yürürlükte bulunan veya imzalanmış tüm ticaret anlaşmalarının önüne geçeceğini belirterek Londra üzerindeki ekonomik baskıyı artırdı.
İngiltere'nin 2020 yılında yürürlüğe koyduğu yüzde 2 oranındaki dijital hizmet vergisi; yıllık küresel dijital geliri 500 milyon sterlini aşan ve bunun en az 25 milyon sterlinini İngiliz kullanıcılarından elde eden büyük teknoloji şirketlerini kapsıyor. Vergi kapsamında başta Apple, Google ve Meta gibi ABD merkezli teknoloji şirketleri bulunuyor.
İngiltere Hazine Bakanlığı'nın 2025 yılı değerlendirmesine göre söz konusu vergi, 2024-2025 mali yılında 800 milyon sterlinden fazla gelir sağladı. Bir önceki mali yılda bu rakam 678 milyon sterlin olarak kaydedilmişti.
Trump, kendisine ait Truth Social platformunda yaptığı açıklamada, Avrupa ülkelerinin Amerikan şirketlerine yönelik dijital hizmet vergilerini hayata geçirmeye hazırlandığını öne sürerek, böyle bir adım atan her ülkenin ABD'ye ihraç ettiği tüm ürünlere derhal yüzde 100 gümrük tarifesi uygulanacağını duyurdu.
Trump ayrıca söz konusu tarifelerin mevcut veya gelecekte imzalanacak ticaret anlaşmalarının üzerinde olacağını ifade ederek, ekonomik yaptırımları diplomatik ilişkilerin önüne koyan bir yaklaşım sergiledi.
ABD Başkanı daha önce de benzer açıklamalar yapmış, İngiltere'nin dijital hizmet vergisinden vazgeçmemesi halinde ağır gümrük tarifeleri uygulanabileceğini söylemişti. Trump 'Büyük bir tarife koyarak buna çok kolay karşılık verebiliriz. Bu yüzden dikkatli olsalar iyi olur.' ifadelerini kullanmıştı.
Trump'ın açıklamaları, Washington yönetiminin Amerikan teknoloji şirketlerini koruma gerekçesiyle müttefik ülkelere karşı ekonomik baskı ve gümrük tarifelerini dış politika aracı olarak kullanmaya devam ettiğine yönelik eleştirileri yeniden gündeme taşıdı. (İLKHA)