Bakan Uraloğlu, hattın Zengezur Koridoru’nun önemli bir parçası olacağını belirterek, daha önce proje için 2,4 milyar avro dış kredi sağlandığını ifade etti.
Proje kapsamında 224 kilometre uzunluğunda, çift hatlı, elektrikli ve sinyalizasyonlu bir demir yolu inşa edilecek. Hattın yıllık kapasitesi 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük olacak.
Uraloğlu, hattın mühendislik açısından da dikkat çekeceğini belirterek, şu bilgileri paylaştı: 5 tünel, 19 aç-kapa tünel, 3 viyadük, 10 köprü, 144 alt geçit, 27 üst geçit ve 480 menfez projenin 2029 yılının sonunda tamamlanması hedefleniyor.
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin küresel tedarik zincirlerindeki rolüne vurgu yaparak, “Zengezur Koridoru ve bu hattın hayata geçmesiyle ülkemiz Asya ile Avrupa arasında en güvenilir ve istikrarlı bağlantı noktası olacak.” dedi.
Ayrıca, Hazar ve Akdeniz havzaları arasında yeni bir ticaret yolu açılacağını ifade eden Uraloğlu, bu adımın Türkiye’yi sadece bir transit ülke değil, aynı zamanda bölgesel kalkınma ve işbirliğinin merkezi haline getireceğini belirtti. (İLKHA)