Dünya

Polonya yeni M1A2 SEPv3 Abrams tanklarını teslim aldı

Polonya, ABD ile yapılan anlaşma kapsamında yeni bir M1A2 SEPv3 Abrams ana muharebe tanklarını teslim aldı.

Polonya Savunma Bakanlığı'nın açıklamasına göre, haziran ayında toplam 36 adet M1A2 SEPv3 Abrams tankı ülkeye teslim edildi.

Yeni tanklar, Polonya'nın doğu yönünden gelebilecek tehditlere karşı başkent Varşova'nın savunmasından sorumlu 1. Varşova Zırhlı Tugayı envanterine alınacak.

ABD ile Polonya arasında 2022 yılında, Rusya'nın Ukrayna'yı işgalinin ardından imzalanan hükümetler arası anlaşma kapsamında 250 adet M1A2 SEPv3 Abrams tankının tedarikini sürdürüyor.

Polonya Savunma Bakanlığı, bugüne kadar 182 adet M1A2 SEPv3 Abrams tankının teslim alındığını açıkladı.

Bunun yanı sıra Polonya Kara Kuvvetleri envanterinde daha önce teslim alınan 116 adet M1A1 FEP Abrams tankı da görev yapıyor.

Polonya hükümeti, anlaşma kapsamında kalan 68 adet M1A2 SEPv3 Abrams tankının da 2026 yılı sonuna kadar teslim edilmesini bekliyor. (İLKHA)

{ "vars": { "account": "G-3SZQ7JT08Q" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }