TİM tarafından her yıl hazırlanan 'Türkiye'nin İlk 1000 İhracatçısı' araştırmasının 2025 yılı sonuçları açıklandı. Verilere göre Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nden toplam 67 firma Türkiye'nin en büyük ihracatçıları arasında yer aldı.
Bölge illeri arasında Gaziantep 60 firmayla ilk sırada yer alırken, Kahramanmaraş'tan 6, Mardin'den ise bir firma listeye girmeyi başardı. Gaziantep, bu performansıyla Türkiye genelinde en fazla firma gönderen 3'üncü şehir oldu.
Bölgeden 12 milyar dolarlık ihracat
Küresel ticarette yaşanan durgunluk ve pazar daralmalarına rağmen Güneydoğu Anadolu Bölgesi, 2025 yılında toplam 12 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Bölge firmaları, dünya genelinde 200 ülkeye ihracat yaparak Türkiye ekonomisine önemli katkı sundu.
'Firmalarımız zorlu koşullarda rüştünü ispatladı'
Sonuçları değerlendiren Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) Koordinatör Başkanı Mete Akcan, elde edilen başarının bölgenin üretim kapasitesi ve ihracat gücünü ortaya koyduğunu söyledi.
Akcan, '2025 yılı dünya genelinde tedarik zincirlerindeki değişimlerin ve küresel pazarlardaki rekabetin en üst düzeye ulaştığı bir dönem oldu. Tüm bu zorlu koşullara rağmen bölgemizden 12 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirilmesi ve 67 firmamızın Türkiye'nin ilk 1000 ihracatçısı arasına girmesi büyük bir gurur kaynağıdır.' dedi.
Gaziantep'in listeye en fazla firma gönderen 3'üncü şehir olmasının önemine dikkat çeken Akcan, Kahramanmaraş ve Mardin'in de ortaya koyduğu performansın ülkenin ekonomik kalkınma hedeflerine katkı sunduğunu ifade etti.
'Sanayicilerimizin yanında olmaya devam edeceğiz'
Listede yer alan firmaların sadece ticari başarılarıyla değil, istihdam ve katma değerli üretime sağladıkları katkıyla da öne çıktığını belirten Akcan, şunları kaydetti:
'Bu prestijli listede yer alarak bizleri gururlandıran tüm firmalarımızın yönetim kurullarını, ihracat ekiplerini ve üretimde emeği bulunan çalışanlarımızı tebrik ediyorum. GAİB olarak firmalarımızın dünya pazarlarındaki rekabet gücünü artırmak, yeni pazarlara açılmalarını sağlamak ve ülkemize sağlanan döviz girdisini artırmak için desteklerimizi sürdüreceğiz.' (İLKHA)