Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satışlarında uygulanacak Güvenli Ödeme Sistemi'nin devreye alınma tarihinin 1 Ekim'e ertelendiğini duyurdu.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, taşınmaz satışlarında alıcı ve satıcının dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik riskine maruz kalmasının önlenmesi, kayıt dışılığın azaltılması ve para transferlerinin güvenli şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik'te değişiklik yapıldığı hatırlatıldı.
Düzenlemeye göre, taşınmaz satışlarında ödemenin bir kısmının veya tamamının nakit, havale ya da elektronik fon transferi (EFT) ile yapılması halinde satış bedelinin, taşınmaz mülkiyeti ile bedelin eş zamanlı olarak el değiştirmesini sağlayan Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu olacak.
Açıklamada, Yönetmelik ile Ticaret Bakanlığına sistemin devreye alınma tarihini üç aya kadar erteleme yetkisi verildiği belirtilerek, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile diğer paydaşların iş birliğinde yürütülen teknik çalışmaların devam ettiği ifade edildi.
Teknik süreçler ve sistem entegrasyonlarının eksiksiz şekilde tamamlanabilmesi amacıyla Bakanlığın söz konusu yetkisini kullandığı belirtilen açıklamada, Güvenli Ödeme Sistemi'nin zorunlu uygulama tarihinin üç ay uzatılarak 1 Ekim olarak belirlendiği kaydedildi. (İLKHA)

