Yaşam

Batman'da bağımlılığa karşı farkındalık yürüyüşü düzenlendi

Batman Yeşilay Şubesi tarafından, Dünya Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü kapsamında bağımlılıklara dikkat çekmek amacıyla farkındalık yürüyüşü gerçekleştirildi.

Batman Yeşilay Şubesi tarafından 26 Haziran Dünya Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü dolayısıyla 'Farkındalık Yürüyüşü' düzenlendi.

Batman Park önünden başlayan yürüyüşe vatandaşlar, gönüllüler ve Yeşilay üyeleri katıldı. Katılımcılar, taşıdıkları pankart ve dövizlerle bağımlılığın her türüne karşı toplumsal farkındalık oluşturulması çağrısında bulundu.

Atatürk Parkı'nda sona eren yürüyüşte, bağımlılıkla mücadelenin yalnızca kurumların değil, toplumun tüm kesimlerinin ortak sorumluluğu olduğu vurgulandı.

Etkinlik sonrası İLKHA muhabirine açıklamalarda bulunan Yeşilay Batman Şube Başkanı Mehmet Orhan Edis, farkındalık oluşturmanın ve bağımlılıkla mücadelede toplumun tüm kesimlerini harekete geçirmenin amaçlandığını söyledi.

Yeşilay Batman Şube Başkanı Mehmet Orhan Edis

'Uyuşturucuyla mücadele topyekûn yürütülmelidir'

Yürüyüşün amacına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Edis 'Bugün, Dünya Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü kapsamında etkinliğimizi gerçekleştirdik. Katılımlarından dolayı tüm Batman halkına teşekkür ediyorum. Buradaki amaç bir farkındalık oluşturmak ve uyuşturucuya karşı topyekûn mücadele etmektir. Sadece kolluk kuvvetleriyle değil; sivil toplum örgütleri, yerel yönetimler ve halkla beraber bu mücadelenin yürütülebileceğini anlatmak istiyoruz. Dolayısıyla bu fırsatı değerlendirip 26 Haziran Dünya Uyuşturucuyla Mücadele Günü kapsamında yürüyüşümüzü gerçekleştirdik. Herkese teşekkür ediyorum.' dedi.

'Uyuşturucu kullanımı dünyada artıyor, mücadele daha da güçlendirilmeli'

Uyuşturucu kullanımının küresel ölçekte arttığına dikkat çeken Edis 'Alınan önlemlere rağmen uyuşturucu kullanımında maalesef dünyada bir artış var. Bu durum sadece Türkiye'de değil, tüm dünyada yükselişte; ancak Avrupa'daki verilerin de gösterdiği gibi bu konuda en çok mücadele eden ülke Türkiye'dir. Yine de bize göre bu mücadele yetmez çünkü uyuşturucu tacirleri gözlerini küçük çocuklara da diktiler. Genel ortalamaya baktığımızda artık uyuşturucu kullanmaya başlama yaşı 18'e kadar düştü. Bunun daha küçük yaş grupları da var ancak yüzdelik olarak oranları düşüktür. Yine de belirttiğim gibi, ortalama yaş grubu maalesef 18'dir.' ifadelerini kullandı.

'Çözüm eğitim, toplumsal dayanışma ve caydırıcı yasalardır'

Bağımlılıkla mücadelenin eğitimle başlaması gerektiğini vurgulayan Edis 'Dolayısıyla bunlarla ilgili farkındalık çalışmaları yapmamız lazım. Eğitim kurumlarının iyi bir eğitim programıyla gençleri bilinçlendirmesi gerekiyor; çünkü gençler bizim geleceğimizdir. Bu işin çözümü, öncelikle eğitimden ve topyekûn mücadeleden geçiyor. Tabii her zaman dediğim gibi, kanun yapıcıların da bu mücadeleyi caydırıcı yasalarla güçlendirmesi ve cezaların ağırlaştırılması gerekiyor.' diye konuştu.

Etkinlik, katılımcılara bağımlılıkla mücadele konusunda bilgilendirme yapılmasının ardından sona erdi. (İLKHA)

{ "vars": { "account": "G-3SZQ7JT08Q" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }