İdeal Eğitim vakfı bünyesinde Diyarbakır'da faaliyet gösteren İkra Çocuk Kültür Merkezi, yaz tatilini eğitim ve bilinç faaliyetleriyle değerlendirmek isteyen 7-11 yaş grubu kız çocukları için kapılarını açıyor. 1 Temmuz'da başlayacak ve 21 Ağustos'a kadar devam edecek sekiz haftalık programda, Kur'an-ı Kerim ve Elifba derslerinin yanı sıra namaz, tesettür, afet ve ilk yardım gibi konularda bilinç eğitimleri ile çeşitli sosyal ve kişisel gelişim etkinlikleri gerçekleştirilecek.
'İslam Kültür ve Medeniyeti Gölgesinde' sloganıyla yola çıkan İkra Çocuk Kültür Merkezi'nin genel amacı, kayıt süreci, eğitim modülleri ve çocuklara sunulan sosyal donatı ve olanaklar hakkında konuşan İdeal Eğitim Vakfı Başkan Yardımcısı Davut Yazgil, yeni kayıt sürecinde ailelere, verilen eğitim hizmetlerini yerinde görmeleri için davet çağrısında bulundu.
Davut Yazgil
'2026 yaz programını 1 Temmuz'da başlatıyoruz'
İdeal Eğitim Vakfı'nın çalışmalarından söz eden Yazgil 'Öncelikle biz İdeal Eğitim Vakfı olarak eğitime, aile ve aile eğitimlerine yönelik çeşitli çalışma ve programlarımız var. İkra Çocuk Kültür Merkezi'nde ise Eylül-Haziran arası dediğimiz 9 aylık okul döneminde 4-6 yaş gruplarına yönelik sıbyan okulu şeklinde bir eğitim veriyoruz. Yazın ise 9 aylık eğitimden sonra biraz yoruldukları için onları dinlenmeye alıyoruz.' dedi.
Yaz tatili programlarının içeriğinden bahseden Yazgil 'İlkokula giden7-11 yaş grubu kız çocuklarına yönelik hem Elifba ve Kur'an-ı Kerim dersleri, hem adab-ı muaşerat, hadis, siyer, peygamberlerin tarihi hem de bunlarla beraber sekiz haftalık bir bilinç programımız var. Bu program kapsamında çocuklarımıza bir hafta tamamen namaz, bir hafta tesettür bilinci, bir hafta ise afet ve ilk yardım eğitimleri veriyoruz. Yani kısacası, sekiz haftalık, her hafta bir programa yoğunlaşacak şekilde bir bilinç serisi oluşturuyoruz. Bu vesileyle 2026'nın programını 1 Temmuz'da başlatacağız. 21 Ağustos'a kadar devam edecek. Zaten belli bir süre orada da bir dinlenme olduktan sonra okullar açılacak, çocuklar okula gidecekler.' ifadelerini kullandı.
'Kızlarımız burada hem eğitim alıyor hem eğleniyorlar'
Daha önceki yıllarda da bu tür programları uyguladıklarının söyleyen Yazgil 'İyi de bir tecrübe edindik. Kızlarımız burada hem eğitim alıyor hem eğleniyorlar. Hem bahçe ve resim etkinlikleriyle hem de kişisel gelişim becerileriyle hocalarıyla beraber çok güzel etkinlik ve programlar yapıyorlar. Bu programımızla ilgili çok güzel dönütler alıyoruz. Yani bir yıl gelen, bundan sonra hep geliyor. Bu sefer bazen yaşa takılıyorlar. Hatta devam eden kızlarımız, '12 yaşından sonra da biz gelelim mi?' diye soruyorlar. Artık onlar tabii bizim için abla sayılıyor. Yine de gelebiliyorlar ama çok güzel dönütler alıyoruz ve çok verimli bir program oluyor, özellikle yaz programlarında.' şeklinde konuştu.
Kültür merkezlerine ailelerin gösterdiği yoğun teveccühten söz eden Yazgil, erkek çocuklarına yönelik çalışmalar hakkında şunları söyledi:
'Şimdi bizim bölge, elhamdülillah, bu konuda çok iyi. Yani okullar şu an devam etmesine rağmen çok ciddi bir talep var. Yani aileler muhtemelen daha önce de belki duymuş, görmüşlerdir bu eğitimin içeriğini. Bu vesileyle aslında çok yoğun bir talep var. Herkes bir şekilde göndermek istiyor. Aileler, aynı programın erkek çocuklara yönelik olmasını da istiyorlar. Tabii bunu da inşallah ileriki süreçte altyapısını oluşturursak, belki de yine bu yaş grubuna yönelik benzer bir programı erkek çocuklarımıza da yaparız. Çünkü biz bu yaş grubunda karma yapmak istemiyoruz. Bilimsel olarak da bu tespit edilmiş. Özellikle bu yaş grubunda kızların ve erkeklerin ayrı ayrı eğitim görmesi daha iyi bir verime vesile oluyor.'
'Kızlarımızı ve ailelerini kültür merkezimize davet ediyoruz'
Yazgil 'Dolayısıyla evet, talep çok fazla ve yoğun bir talep var. İnşallah bizler de sınıflarımızla, hocalarımızla ve fiziksel ortamımızla bu talebi karşılamaya çalışıyoruz. Biz insan gücü anlamında elhamdülillah çok sıkıntı yaşamıyoruz. Yani özellikle gönüllü olarak gelip bu eğitime katkı sunmak isteyen hocalarımız, bayan kardeşlerimiz, onlar da çok talepte bulunuyor, bu eğitime katkı sunmak istiyorlar. Bu anlamda biz sınıflarımızda da yine bahçe etkinliklerimizde de ayrı ayrı hocalarla, hatta kendi alanında uzman olan hocalarla bu işi yürütüyoruz. Onlar da Allah rızası için bu işi yapıyor, bize yardımcı oluyorlar. Gelen çocuklarla çok iyi bir ilişki ve ortam kurup çocukların hem burada eğitim alırken sıkılmamalarına vesile oluyor hem de onların becerilerine bir beceri katmış oluyorlar.' dedi.
Başlayacak yaz programıyla ilgili ailelere çağrıda bulunan Yazgil 'Bu vesileyle tekrar bu yaş grubunda olan kızlarımızı buraya davet ediyoruz. Ailelerimize de bunu ilan ediyoruz. Gelsinler, görsünler, kaydını yapsınlar ve ağustosun sonunda bu programda özellikle çocukların nasıl bir verim aldığını, nerelere kadar geldiğini görecekler. Onlar da kendileri buna şahit olacaklar.' ifadelerine yer verdi. (İLKHA)