Siyonist rejim ordusu, Suriye'nin güneyindeki Dera kırsalında yeni bir kara sızması gerçekleştirdi. Yerel kaynaklara göre 6 araçtan oluşan askeri birlik, batı Dera kırsalındaki Yermuk Havzası'nda yer alan Cümle köyü yönünde ilerleyerek Vadi er-Rakad hattına kadar ulaştı.
Suriye devlet medyasına dayandırılan bilgilere göre, birlik Tel Ebu'l Gaysar kapısından hareket ederek Cümle köyündeki askeri noktaya girdi ve daha sonra bölgede konuşlandı.
Aynı saatlerde siyonist rejime ait başka bir askeri birliğin Tel el-Mağar Tepesi'ne ilerlediği, tepeye yerleşerek çevrede keskin nişancı unsurların konuşlandırıldığı ve bölgede yoğun askeri hareketlilik yaşandığı aktarıldı.
İşgalcilerin Tel el-Mağar çevresindeki tarım arazilerine ağır makineli silahlarla ateş açtığı bildirildi.
Siyonist rejim ordusu sözcüsü ise yaptığı açıklamada, 'güvenlik bölgesi' olarak tanımladıkları güney Suriye hattında bazı 'silahlı kişilerin etkisiz hale getirildiğini' öne sürdü ve 'operasyonların' süreceğini ifade etti.
Söz konusu sızmanın, siyonist rejim güçlerinin iki gün önce aynı köyde gerçekleştirdiği benzer bir saldırının ardından geldiği belirtildi. Bu saldırıda da yerleşim alanlarında askeri hareketlilik yaşandığı ifade edilmişti.
Yerel kaynaklar, Güney Suriye'de artan bu tür ihlallerin 1974 Ateşkes Anlaşması'nın ihlali niteliğinde olduğunu, bölgede baskınlar, sızmalar ve tarım arazilerinin tahribinin giderek arttığını belirtiyor. (İLKHA)