Konya'nın tarihi Bedesten çarşısında 73 yıldır aynı dükkânda ayakkabıcılık yapan İsmail Hakkı Şenyıl, hem mesleğini hem de aşure geleneğini yıllardır birlikte sürdürüyor. Sille doğumlu olan Şenyıl, çocuk yaşta başladığı meslek hayatında ustalarından ve ailesinden öğrendiği aşure geleneğini de yaşatmaya devam ediyor.
Şenyıl, aşureyi tamamen kendisinin hazırladığını belirterek bir gün önceden kazanları kurup yaktığını, pişirme sürecini de bizzat kendisinin yürüttüğünü söylüyor. Bedesten'deki dükkânının önünde hazırladığı aşureyi her yıl Muharrem ayında vatandaşlara ikram eden Şenyıl, bu geleneği yıllardır aksatmadan sürdürüyor.
Yaklaşık 3 bin kişilik aşure hazırladığını ifade eden Şenyıl, hem mesleğine hem de bu geleneğe ömrü yettiğince devam edeceğini belirtiyor.

İsmail Hakkı Şenyıl
73 yıldır bu dükkânda iş hayatına devam eden İsmail Hakkı Şenyıl, 'Konya Sille doğumluyum. Yedi yaşındayken bu dükkâna geldim. 1953 yılından bu yana aynı dükkânda ayakkabıcılık yapıyorum. Bu yıl iş hayatımda 73 yılı doldurdum.' dedi.
Aşure dağıtma geleneğinin ailesinden geldiğini belirten Şenyıl, 'Aşure dağıtma geleneği de ustalarımdan ve aile büyüklerimizden bize miras kaldı. Yaklaşık 70 yıldır bu geleneği sürdürüyoruz. Eskiden bu kadar fazla olmazdı. O zamanlar Konya daha küçüktü, aşureyi az miktarda hazırlayıp dağıtırdık. Şimdi ise şehir büyüdüğü için kazanlarla yapıyoruz.' ifadelerini kullandı.
Bu yıl aşure geleneği için 3 bin kişilik hazırladıklarını belirten Şenyıl, 'Bu yıl yaklaşık 3 bin kişilik aşure hazırladık. Aşuremizi yiyenlerden Allah razı olsun. Muharrem ayının tüm İslam âlemine hayırlar getirmesini diliyorum.' şeklinde konuştu.

Sözlerine son olarak 1953 yılında başlayan bu aşure dağıtım geleneğinin 1973'ten bu yana kendisinde olduğunu belirten Şenyıl, 'Aşure dağıtımını 1953'ten 1973 yılına kadar dayımlar yaptı. 1973'ten bu yana ise ben devam ettiriyorum. Allah ömür verdiği sürece de bu geleneği sürdüreceğim. Bu, anneannemizden ve ailemizden bize kalan bir adettir. Allah kabul etsin. Muharrem ayınız mübarek olsun. Aşuremizi yiyen herkese afiyet ve şifa olsun.' (İLKHA)



