Japonya'nın orta kesimindeki Fukui vilayetinde bulunan nükleer santralin işletmecisi Kansai Electric Power, yüksek basınçlı bir türbinin yakınından buhar sızıntısı tespit ettikten sonra reaktörü durdurduğunu açıkladı.

Mihama Nükleer Santrali'ndeki 3 numaralı reaktördeki kaçağın tespit edilmesinden kısa süre sonra reaktörün faaliyeti askıya alınırken, kaçağın radyoaktif malzemelere bulaşmadığı ve dışarıya henüz bir etkisi olmadığı bildirildi.

Şirketin açıklamasına göre, sızıntı yerel saatle 4:10 civarında tespit edildi. Çalışanlar yaklaşık 15 dakika sonra reaktörü manuel olarak durdurdu.

1976'da faaliyete geçen 3 numaralı ünite, 2011 Fukuşima Daiichi nükleer santral felaketinden sonra belirlenen yeni kurallar uyarınca 40 yıldan fazla süreyle çalışan ilk Japon nükleer reaktörüydü.

Irakçi'den Hürmüz Boğazı açıklaması: Yönetim yalnızca İran'da olacak
Irakçi'den Hürmüz Boğazı açıklaması: Yönetim yalnızca İran'da olacak
İçeriği Görüntüle

Yönetmelikler, bir reaktörün hizmet süresini 40 yılla sınırlandırıyor, ancak düzenleyiciler tarafından onaylanması halinde 20 yıla kadar uzatmaya izin veriliyor. (İLKHA)

Kaynak: İLKHA