Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğünün sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, ekiplerce kolluk kuvvetleriyle birlikte gerçekleştirilen denetimlerde Kocaeli'de 40 kilogram, Manisa'da ise 7,8 kilogram salep orkidesi yumrusunun doğadan izinsiz toplandığının tespit edildiği belirtildi.

Batman'da iki ayrı operasyonda binlerce kök kenevir ele geçirildi
Batman'da iki ayrı operasyonda binlerce kök kenevir ele geçirildi
İçeriği Görüntüle

Açıklamada, Kocaeli'de ele geçirilen yumrulara yeniden doğaya kazandırılmak üzere el konulduğu, nesli tehlike altında bulunan salep orkidelerini izinsiz topladığı belirlenen bir kişiye 699 bin 245 lira idari para cezası uygulandığı kaydedildi.

Manisa'da ele geçirilen yumruların ise bilimsel araştırmalarda kullanılmak ve yeniden doğaya kazandırılmak üzere Ege Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürlüğüne teslim edildiği aktarılan açıklamada, yumruları izinsiz topladığı belirlenen 5 kişiye de kişi başı 699 bin 245 lira idari para cezası verildiği ifade edildi.

Açıklamada, biyolojik çeşitliliğin korunması ve nesli tehlike altındaki türlerin sürdürülebilirliğinin sağlanması amacıyla denetimlerin aralıksız sürdürüldüğü vurgulandı. (İLKHA)

Kaynak: İLKHA